Sovmorgon...vad fan är det...

Sovmorgon för mig är när man kan sova till kl.10 utan att känna att man måste upp.

Somnade 00.45 inatt, vaknade för fan 6.45. Skit också. Kändes som om man blivit överkörd av ett tåg.
Finns det nån som kan tipsa migom hur man kan få sova i 8 timmar i sträck i alla fall.

Nu är klockan 8.48 och jag har tvättat 2 maskiner tvätt, ätit frukost, diskat och plockat undan i vardagsrummet.

Men det är klart, har man mycket man tänkt göra under helgen, så är det lika bra att sätta igång.

Ikväll sitter man ensam och tittar på finalen i Melodifestivalen. Ska festa till det med 1 öl jag snott av Susse.

Men först ska jag gå med alla sopor, baka kärleksmums till Susse och mig och röja lite på altanen.

Känns så ensamt att alltid behöva göra allt själv. Hade varit skönt att kunna dela vardagens goda och dåliga med någon. Skönt att ha en kompis som Susse som har det likadant. Vi delar det mesta.

I onsdags lagade Ebba kvällsmat. De hade gjort en fiskrätt på hemskunskapen som hon gillade, så jag handlade hem ingredienserna, sen fixade hon allt. När Oscar och jag kom hem, hade Ebba dukat och skalat potatis. Och maten...MUMS...jättegott. Det måste hon göra om. TACK EBBA, för maten. Oscar åt och åt och åt.

Nu ska jag röja på altanen, så allt som ska ut i förrådet kommer dit. Nu säger vädergudarna att våren är på väg. HM... ska vi lita på det??

I julklapp av mina systerdöttrar Clara och Erika fick jag ett presentkort att de hjälper mig att vårstäda altanen och putsa fönster (jag HATAR putsa fönster), men det är inte riktigt dags än töserna Roos.

Ha en bra schlagerkväll allihop, om någon läser min blogg.


Hasta la vista


Kommentarer
Postat av: Tina

Jag har varit inne och läst din blogg!

Funderar på att starta en själv också.

Kram Tina

2009-03-17 @ 10:43:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0